Book: The rest of us just live here by Patrick Ness


За мен тази книга винаги ще бъде много ценна, но не заради самото си съдържание, а поради факта, че ми е подписана от самият автор. Много бих искала и историятя да ми беше харесала толкова, но за жалост не останах очарована. 
Преди някой да ме нападне, че говоря лошо за труд на Патрик Нес искам да кажа, че много нещата в книгата ми харесаха, но за жалост тези, които не ми харесаха надделяха. 
Останалите, които живят тук са всички герои от книги, които не са участници по никакъв начин в основните събития в романа. Останалите са масата, която просто бива потърпевша от действията на така наречените избрани деца. Сега сигурно си мислите, "А, да има и такива, дето просто са там". Идеята да се напише книга за тях е повече от добра, защото показаните нещата от тяхна гледна точка са много по-различни от това как ги виждата избраните. 
Всяка глава на книгата започва с няколко реда, които разказват главната история, за свръхестествените събития и как "главните герои" се опитват да победят злото. А след нея е историята на всички други хора и това как те я преживяват и как биват потърпевши от събитята. 
Не съм сигурна дали авторът е целял да бъде забавно, но на мен много ми хареса как по някакъв начин се подхожда с насмешка към много нашумялите теми в тийн романите като бума на вампирите или зомбитата. Тези теми Нес е представил като различни епохи, които са били преживени от хората. 
Самият Патрик Нес пише изключително увлекателно, но някак имах доста по-високи очаквания за развитието на тази така добра идея. Героите ми се струват малко плахи и малодушни. Може и това да е била целта на автора, да иска да създаде такива герои, героите от масата, но определено на мен не ми бяха много любими. Имаше неща, които ме караха да се чувствам близка с героите. Някои от тях страдаха от психично разстройство, имаше такива с хранителни, имаше цветнокожи герои, имаше хомосексуални герои. Хареса ми, че автора се е опитал да покрие всички групи от обществото, защото това е истината. В масата има всякакви хора. 
Пишейки това ревю осъзнавам, че смисълът на книгата е може би много по-дълбок от колкото съм си мислела. Този роман ни представя нас, всички ние, които просто живеем сред може би  не супер герои, но сред много успели и известни хора, които светът следи. И колкото и да ни е трудно да си признаем искаме и ние да сме като тях. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com