Recommendatio: Second World War Books vol.2

Винаги съм харесвала исторически романи особено тези свързани с Втората световна война. Преди няколко години бях направила публикация с романи, които са ми харесали и ви ги препоръчвам. Ако сте забравили тази публикация или се нуждаете от още идеи за четене свързани с този период тук може да намерите заглавията. А ето ги и сегашните ми предложение:

Светлината, която не виждаме на Антъни Доер

Нали знаете онова усещане, когато сте прочели добра книга и си спомните за нея. Е, такова усещане ми носи този роман. Прочетох книгата преди повече от две години и все още ми носи едно носталгично усещане на морски бриз и току-що изпечен хляб (когато прочетете книгата ще разберете, защо точно на това ми носи спомен). Историята има два главни персонажа, чиито истории се преплитат. Историята е трогваща, а финалът може да ви разплаче. Единственият ми неприятен спомен е, това че първите 50-тина страници бяха малко трудни за четене, но след тях няма да оставите книгата, докато не я прочетете.  

Татуировчикът от Аушвиц на Хедър Морис


Един доста нашумял роман последно време, който не пропуснах да прочета. Книгата е базирана на реалната история на двама влюбени, които се срещат при едни доста неприятни обстоятелства - като затворници в концлагер. Романът представя трудностите, пред които са изправени всеки ден и това, което са принудени да правят, за да оцелеят. Колкото и трагична да е историята, толкова е и вдъхновяваща. Любовта може да вдъхне кураж и надежда във всеки, дори ако не знае дали ще се събуди жив на другият ден. 












Люлаковите момичета от Марта Хол Кели

От изброените до сега романи, този може би ми е най-любимия. Бих казала, че има общо и с двата романа по горе. Също като "Татуировчикът от Аушвиц" тази книга е базирана на реални събития и личности, а приликата и със "Светлината, която не виждаме" е, че и тук имаме отделни истории на три различни жени, които в се вплитат една в друга в някаква част на романа. Тази книга от всички, за мен беше с най-тежките описания. От пристигането в концлагера и всички проверки, които са правени на затворниците там до всички мъчения през, които са преминали героите. В книгата ще видите и много контрасти, които правят жестоката среда на концлагера още по-брутална. Авторката е надминала себе си с описанията на събитията и на емоционалното състояние на героите.  

Няма коментари:

Публикуване на коментар

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com