TV show: 13 reasons why


Този сериал нашумя твърде бързо. Премиерата му беше на 31 март 2017 и вече всеки говори за него. Нямаше как и аз да не видя за какво е целият шум. Всяко ревю или коментар, което прочетох за сериала беше положително. Всички казваха колко силен бил първият епизод и как от много време не са попадали на толкова добър пилотен епизод. Е, не знам дали всички тези хора са изгледали целият сериал, но моето мнение не се препокрива с тяхното изцяло.
Да започнем с предисторията на сериала. "13 причини защо" е роман от Джей Ашър, който бележи голям успех след излизането на сериала. Продуцент на сериала е Селена Гомез, която обръща много голямо внимание в нейните социални профили, но не само там на проблемите засегнати в продукцията. 
Сюжета на сериала се развива около самоубийството на 17-годишната Хана, която оставя след себе си 13 записа, всеки от тях е причината за нейното самоубийство. И всяка една причина е човек. Самата идея лично според мен е доста оригинална и леко ретро, тъй като записите са записани на касети. В тези записи Хана прави някои ужасни разкрития за свои съученици и приятели. Неща, на които тя е станала свидетел и неща, който са и причинили на нея. 
Някои от причините ми се сториха твърде изтъркани и не смятам, че нещо подобно би трябвало да е причинна за нечие самоубийство. Не искам да спойлвам на никого, който още не е гледал сериала, затова няма да упоменавам, кои са тези причини. Но причина дванадесет за мен беше най-тежката, както и причинна девет. Те са сходни и са нещо, за което човек би стигнал до самоубийство. 
Сериала е много добре направен и частите са свързани идеално. Самата история е тази, която на моменти е дразнеща и ме кара да си мисля, че главната героиня си е изпросила сама, някои неща. Отново няма да упоменавам, кое конкретно. 
Не съм чела книгата, не знам колко се различават двете истории, но тази на сериала имаше доста отворен край. Много ми се иска да разбера какво се случва след последната касета. Няма информация за втори сезон, но авторът на книгата споменава в интервю, че самият той е любопитен, какво може да се служи с героите. 
Темите и сцените, които са засегнати и показани в сериала са много тежки. Не бих го препоръчала на хора, които са прекалено чувствителни. Има няколко култови сцени, които бих казала, че има значение за всеки и всеки трябва да чуе и види. 
Колкото и да не ми хареса напълно тази продукция,ми показа, че винаги трябва да се оглеждаме около себе си. Може би най-близките ни хора са под голям стрес и са изправени пред тежки решения и ние дори да не подозираме за това. 

1 коментар:

  1. Така и не довърших книгата, защото самата героиня не ми се понрави хич. Сега, когато излезе сериалът ми стана интересно да видя всичко в различен вариант, но си говорих с една приятелка, която го е гледала и от разказът ѝ не останах много очарована. Но ще си седи на лаптопът и някой ден, ако няма какво друго да правя ще си го пусна. Колкото до самите герои всичко идва от културата на американците и тяхната изключително лабилна психика. На нас някои неща ни се виждат съвсем безболезнени и могат да се преживеят, докато за тях са в опасния параметър, така че не мога да съдя, че героинята е слаба или нещо такова.
    Хареса ми как си предала мнението си за сериала без да издаваш нищо и ни караш сами да видим за какво става въпрос. :)

    ОтговорИзтриване

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com